Komix » Co je nového » Co je nového a média » A je to tady! Big Data trendy pro rok 2018

A je to tady! Big Data trendy pro rok 2018

A je to tady! Big Data trendy pro rok 2018

„I očekávání zákazníka se vyvíjí – předpokládá totiž, že dokonale známe nejen jeho samotného, ale i jeho potřeby.“

V nedávném mezinárodním průzkumu zazněl požadavek k účastníkům, aby vybrali jednu marketingovou aktivitu, která bude mít podle nich nejzásadnější dopad na podnikání v roce 2018. Nejvíce zmiňovaný byl obsahový marketing a na druhé příčce se k velkému překvapení objevila Big Data.

Je tedy jasné, že markeťáci a obchodníci vnímají potřebu zakomponovat datovou strategii do svého marketingu. Tak se pojďme podívat, na jaké Big Data trendy se můžeme v tomto roce těšit:

Personalizace

Nic nového, asi si říkáte. Úroveň personalizace se ale stále zvyšuje a nejinak tomu bude v tomto roce. Zákazníci na ni totiž reagují velice kladně. Nejrůznější marketingové nástroje e-shopistům a nejen jim pomáhají stále více zpřesňovat nabídku produktů na základě chování zákazníka a navíc se i snaží vylepšovat své predikce a sestavovat obsah nákupních košíků dopředu za zákazníka tak, aby mu ušetřily čas a zároveň si zajistily uskutečnění prodeje.

Proximity marketing (Bluetooth marketing)

Big data pomáhají rozkvětu chytrého marketingu – a tento rok bude ve znamení push notifikací na mobilních zařízeních, které umožní nabídnout zákazníkovi to nejzajímavější nejen podle jeho chování a zájmů, ale i na základě aktuální lokality. Cílem je, aby zákazník neměl k produktu daleko, a také aby přemíra notifikací zákazníka neotrávila.

Profily každého zákazníka

Díky pečlivé evidenci a následně analýze dat je možné zjistit o zákazníkovi téměř vše, včetně toho, kolik má dětí a jejich věk. Tyto informace jsou vedeny v profilech, které slouží nejen k lepšímu zacílení a vytváření lookalike modelů, umožňují také náhled na každého zákazníka individuálně. Což je ještě zajímavější z hlediska exkluzivních nabídek.

Bezpečnost dat

Termín, kterému už teď většina podnikatelů věnuje velkou pozornost. GDPR se blíží a stává se největším strašákem většiny majitelů e-shopů a nejen jich. Citlivá data o zákaznících se nám hromadí a pomáhají při vylepšování komunikace. Jejich skladování a bezpečnost je tedy důležitá.

Nejen bezpečnost dat je důležitá. Vhodné nástroje je také udržují stále aktuální a navíc je dokážou spolehlivě a rychle analyzovat. Výsledky z těchto analýz pak bývají základem všech marketingových strategií.

Už jste vyzkoušeli naše nástroje? Upravíme vám je na míru!

Sdílet
Špatný spánek je dobrý byznys

Špatný spánek je dobrý byznys

Češi se drží excelu a pastelek

Češi se drží excelu a pastelek