CZ EN

Telefon:

+420 257 288 211

A je to tady! Big Data trendy pro rok 2018

23. února 2018

„I očekávání zákazníka se vyvíjí – předpokládá totiž, že dokonale známe nejen jeho samotného, ale i jeho potřeby.“

V nedávném mezinárodním průzkumu zazněl požadavek k účastníkům, aby vybrali jednu marketingovou aktivitu, která bude mít podle nich nejzásadnější dopad na podnikání v roce 2018. Nejvíce zmiňovaný byl obsahový marketing a na druhé příčce se k velkému překvapení objevila Big Data.

Je tedy jasné, že markeťáci a obchodníci vnímají potřebu zakomponovat datovou strategii do svého marketingu. Tak se pojďme podívat, na jaké Big Data trendy se můžeme v tomto roce těšit:

1.      Personalizace

Nic nového, asi si říkáte. Úroveň personalizace se ale stále zvyšuje a nejinak tomu bude v tomto roce. Zákazníci na ni totiž reagují velice kladně. Nejrůznější marketingové nástroje e-shopistům a nejen jim pomáhají stále více zpřesňovat nabídku produktů na základě chování zákazníka a navíc se i snaží vylepšovat své predikce a sestavovat obsah nákupních košíků dopředu za zákazníka tak, aby mu ušetřily čas a zároveň si zajistily uskutečnění prodeje.

2.      Proximity marketing (Bluetooth marketing)

Big data pomáhají rozkvětu chytrého marketingu – a tento rok bude ve znamení push notifikací na mobilních zařízeních, které umožní nabídnout zákazníkovi to nejzajímavější nejen podle jeho chování a zájmů, ale i na základě aktuální lokality. Cílem je, aby zákazník neměl k produktu daleko, a také aby přemíra notifikací zákazníka neotrávila.

3.      Profily každého zákazníka

Díky pečlivé evidenci a následně analýze dat je možné zjistit o zákazníkovi téměř vše, včetně toho, kolik má dětí a jejich věk. Tyto informace jsou vedeny v profilech, které slouží nejen k lepšímu zacílení a vytváření lookalike modelů, umožňují také náhled na každého zákazníka individuálně. Což je ještě zajímavější z hlediska exkluzivních nabídek.

4.      Bezpečnost dat

Termín, kterému už teď většina podnikatelů věnuje velkou pozornost. GDPR se blíží a stává se největším strašákem většiny majitelů e-shopů a nejen jich. Citlivá data o zákaznících se nám hromadí a pomáhají při vylepšování komunikace. Jejich skladování a bezpečnost je tedy důležitá.

Nejen bezpečnost dat je důležitá. Vhodné nástroje je také udržují stále aktuální a navíc je dokážou spolehlivě a rychle analyzovat. Výsledky z těchto analýz pak bývají základem všech marketingových strategií.

Už jste vyzkoušeli naše nástroje? Upravíme vám je na míru!