CZ EN

Telefon:

+420 257 288 211

Organizace dat – to zvládnete i vy

19. září 2017

Nejdříve jich byl nedostatek a teď jich zase máme příliš. Ano, data nás obklopují, a ten, kdo je umí využít a získat z nich potřebné informace pro svou obchodní strategii, má velkou konkurenční výhodu. My ostatní bychom se měli naučit si v nich alespoň udělat pořádek.

Budu mluvit za sebe, i když věřím, že mluvím z duše většiny z vás. Patřím k lidem, kteří mají spousty zájmů a věci, které mne inspirují, mám ráda okolo sebe. Proto si neváhám uložit free i placené e-booky, zajímavé studie, případovky, články, obrázky, infografiky, filmy, hudbu apod. Většinou s vidinou, že se na vše detailněji podívám, až budu mít VÍCE ČASU. A jak už asi tušíte, prohlédnu si zlomek toho všeho. Disk počítače se utěšeně plní a já si s příchodem každého ročního období slibuji, že uložené soubory prohlédnu a vytřídím. Mám k tomu vždy takovou motivační průpovídku, která samozřejmě nefunguje. Jako například: v zimě bude ošklivo, budou dlouhé večery, tak to projedu. Nebo udělám si jarní úklid i v počítači…

Poznáváte se? Nebojte, překonala jsem sama sebe, abych vám poradila.

Domácí počítač

Možná jste si bohužel vyzkoušeli, nebo zaslechli od svých přátel, že není dobré mít vše uložené jen na disku. Pokud se totiž s počítačem něco stane, tak jste ve většině případů o vše přišli. Data se občas dají obnovit, stojí to ale nervy a peníze. Takže si určitě dělejte pravidelné zálohy.

Najděte také duplikáty. Existuje spousta prográmků, které vám v počítači najdou duplicity souborů. Jen promazání vám uvolní místo na disku a zpřehlední celkový obsah notebooku.

Pokud jste to už neudělali, vytvořte si složky na obrázky, pak složku na dokumenty (tzn. vše, co končí na doc) a složku na PDF (pokud nejsou e-booky ve formátech mobi nebo epub – jsou nejčastěji v PDF). Snadněji se vám veškeré dokumenty roztřídí do složek. A vy se mezi nimi budete rychleji orientovat.

Některé dokumenty můžete uploadovat na Cloud nebo Google Drive. Budete k nim mít přístup odkudkoliv. Co se týká filmů a velkých souborů, pořiďte si externí harddisk LaCie (ale určitě existují i jiné), ke kterému se můžete připojit v rámci sítě nejen z každého místa v domě, ale přes heslo i na dálku, tedy z vlaku, kavárny, chaty.

Pracovní počítač

Tady je situace trošku složitější. Mnoho dokumentů, prezentací a tabulek potřebujete mít neustále po ruce. Nejlepší je samozřejmě vytvářet je v Google dokumentech, kde je vždy dohledáte (za předpokladu, že jste online) a můžete na nich i sdíleně pracovat.

Super nápady, inspirace a užitečné odkazy si vkládejte do online aplikace Trello. Slouží jako místo pro vaše nástěnky. Každá může mít jiné téma. Může i obsahovat váš TO DO list, abyste měli v pracovních aktivitách přehled.

Na Google Drive, Dropboxu nebo Cloudu si můžete ukládat všechny dokumenty do složek, takže nezabírají místo na disku.

Jen ta data, ke kterým potřebujete mít přístup i offline, ukládejte na disk.

Nevím, jestli to máte podobně, ale na uklizeném stole se mi lépe pracuje. Stejně tak v počítači, kde má vše své místo. Díky tomu rychle najdu to, co potřebuji a zbytečně se nezdržuji.

S daty v počítači si teď už poradíte sami. S těmi ostatními se obraťte na nás .-)

Autor: SDH